Acces la educatie pentru grupurile dezavantajate

In scopul dezvoltarii si implementarii unor strategii pentru imbunatatirea accesului la educatie al comunitatilor si grupurilor dezavantajate, inspectorii si directorii de scoli din judetele implicate in proiectele PHARE, membri ai comitetului de sprijin al proiectului PHARE 2006, ai Unitatii de Implementare a Programului PHARE Acces la educatie pentru grupuri avantajate, precum si reprezentanti ai organizatiilor nonguvernamentale cu programe in domeniul educatie participa, astazi, la atelierul tematic Realizarea Planului National de Actiune pentru implementarea strategiei de facilitare a accesului la educatie pentru grupuri dezavantajate. La aceasta intrunire, care are loc la Bucuresti, va fi prezent si Ioan Abrudan, inspectorul general scolar al Inspectoratului Scolar Judetean Salaj. Participantii vor fi direct implicati in fundamentarea si conceperea unui Plan National de Actiune, pornind de la un document de lucru bazat pe rezultatele programelor PHARE Acces la educatia pentru grupurile dezavantajate, asa cum a reiesit din Studiul de Evaluare a Impactului, realizat in acest proiect, a mentionat Abrudan, in cadrul unei conferinte de presa. Printre obiectivele generale ale Programului PHARE, privind accesul la educatie al comunitatilor dezavantajate, se numara imbunatatirea conditiilor de educatie la nivelul invatamantului prescolar pentru copiii din grupuri dezavantajate si stimularea inscrierii timpurii in sistemul de educatie, element cheie pentru dezvoltarea sociala si educationala a copiilor, in special a celor care provin din comunitati dezavantajate. Totodata, se are in vedere stimularea finalizarii invatamantului obligatoriu (prevenirea abandonului scolar) si imbunatatirea ratei succesului scolar pentru copiii din grupurile dezavantajate, precum si stimularea inscrierii in programe de A Doua Sansa la nivelul invatamantului primar si gimnazial, a tinerilor care au abandonat sistemul de invatamant obligatoriu.

Leave a Comment